22.08.2017 Test zanęt Marcel Van Den Eynde

Do testów zanęt od firmy Robinson wybraliśmy nasze miejscówki na Wiśle o różnym stopniu trudności, wędkowanie zaczynaliśmy około 4.30 a kończyliśmy przed godziną 10 rano.

SPŁAWIK
Pierwszą z testowanych zanęt była zawodnicza mieszanka Marcela Van Den Eynde Super Crack Bream w kolorze żółtym. Ta zanęta została przygotowana do łowienia popularnych gatunków ryb, takich jak płocie, leszcze i karpie. Charakteryzuje się słodkim i trwałym aromatem, oraz dość drobną granulacją.

Zanętę uatrakcyjniliśmy dodatkami smakowo zapachowymi również Marcela takimi jak aromat w proszku Brasem, oraz Melasy w płynie. Jako dociążenie użyliśmy glinę Marcela Damp Leam Heavy na koniec do zanęty powędrowała pinka. Zestaw którego użyliśmy do łowienia, to wędki bolonki 6 m, idealnie nadające się na rzeczną zasiadkę. Spławiki z uwagi na charakterystykę łowiska miały od 4 do 6 gram, tak więc naszą metodą spławikową, którą  łowiliśmy podczas testów była klasyczna rzeczna przystawka.

Po około 10 minutach o wrzucenia kul zanętowych zaczął się festiwal brań, najpierw łowiliśmy płotki, oraz certy, aż wreszcie po około godzinie łowienia i jednej serii donęcania łowiska, zaczęły brać leszcze. Miarowe podskakiwania spławika kończyły się jego spływem wraz z prądem rzeki, co oznaczało pięknego leszcza po drugiej stronie zestawu.

Wędkowanie skończyliśmy po około czterech godzinach łowienia z wynikiem kilku kilogramów ryb.
Podczas całego wędkowania używaliśmy, również dodatków zapachowych w sprayu Brasem do aromatyzowania przynęt na haczyku. Myślę,  że praca zanęty, aromatyzowanie przynęt plus stałe donęcanie łowiska  zaowocowało pozytywnym wynikiem wędkowania.

FEEDER
Następnym testem, który wykonaliśmy był test zanęty  do feedera  Super Champion Feeder, również Marcela Van Den Eynde jest to zanęta o średniej frakcji i przyjemnym ziołowym aromacie. Została skomponowana do wabienia, przede wszystkim leszczy, oraz płoci, nam brały ładne certy.
Łowisko jakie wybraliśmy do przeprowadzenia testów nie należało do najłatwiejszych, ponieważ była to Wiślana przykosa z dość silnym uciągiem. Technika jaką zastosowaliśmy do łowienia przypominała nieco wędkarstwo surfcastingowe, szerzej opiszemy nasz sposób wędkowania z Wiślanych wysp w osobnym artykule.

Zanęta Super Champion Feeder jest  bardzo dobrą mieszanką do łowienia koszyczkiem, jej kleistość powoduje stopniowe uwalnianie się drobin nawet na silnym uciągu wody, co swobodnie można regulować ugniataniem w podajniku.  Aromat zanęty utrzymywał się przez całą sesję wędkowania, do zanęty również dodaliśmy komponenty smakowo zapachowe Marcela takie jak Brasem Liquid, oraz kolendry, na koniec standardowo dodaliśmy pinki. Brania następowały od razu  po zarzuceniu, czasem nie zdążyliśmy odłożyć wędki na stojak a już trzeba było zacinać i holować następną rybę. Najwięcej złowiliśmy cert, a następnie kilka leszczy. Biorąc pod uwagę fakt, że wędkujący obok wędkarze nic nie złowili, test uważamy za zaliczony a połów satysfakcjonujący.

Nasz dobry wynik to na pewno  zasługa zanęty, ale też samego łowiska. Kiedy ryby przestają brać na tamach idealnym miejscem na spotkanie dużego leszcza czy innej okazałej rzecznej ryby są wszelkiego rodzaju przykosy i rynny, gdzie ryby mają swobodne podejście z koryta rzeki na spokojniejsze żerowiska. Charakterystyczne leszczowe brania przy tym sposobie wędkowania to jedna z niewielu chwil, gdzie adrenalina daje znać o sobie. Większość  leszczy podnosząc przynętę z dna robi luz na żyłce a feeder prostuje się, co jest sygnałem do natychmiastowego zacięcia.

Muszę podkreślić fakt,  że w okresie w którym wykonaliśmy testy wędkarskie z uwagi na ciągłą zmianę pogody, ryby słabo brały a wędkarze skarżyli się, że woda jest martwa. Na zadawane nam pytanie „biorą czy będą brać” odpowiadaliśmy zgodnie z prawdą, że biorą. Podczas kilkudniowych testów nieraz obserwowaliśmy schodzących wędkarzy o kiju, kiedy nam spławiki cały czas tańczyły na wodzie. Dlatego wystawiamy bardzo dobrą ocenę testowanym zanętom Marcela. Wybierając się na rzeczną zasiadkę  na pewno nieraz ich użyjemy.

Testowane zanęty pakowane są w opakowania 1kg.
Cena zanęty Marcela Van Den Eynde Super Crack Bream – około 14zł
Cena zanęty Marcela Van Den Eynde Super Champion Feeder – około 15zł

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji jest dostępnych na stronie Wszystko o ciasteczkach.